Obserwatorzy

wtorek, 29 listopada 2016

Śnieżynki, gwiazdki, wycinanki

wycinanki, kalejdoskop_1 
Jak w kalejdoskopie

Dzisiaj chcę zaproponować wykonanie gwiazdek i śnieżek wycinanych z papieru. Będą one śliczną ozdobą naszych mieszkań w ten świąteczny czas.

Wykonanie ich wcale nie jest trudne, najważniejsze aby kartka zawsze była dobrze złożona, by boki pasowały do boków i rogi do rogów. 

Podam kilka wzorów na wykonanie tych śnieżynek czy też gwiazdeczek.
 
Zobaczcie moje wycinanki, które sama sobie wymyśliłam.

wycinanki_16

   Mniejsze gwiazdki

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 

  Większe gwiazdki.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Potrzebne będzie: 

- kartka papieru
- nożyczki
- ołówek
- gumka do wycierania
- nici lub tasiemka do zrobienia zawieszki

  
 Możecie te gwiazdki robić różne: duże i małe. Ja, np brałam kartkę o formacie A4, i jeśli chciałam mieć dużą wycinankę, składałam ją ukośnie, po złożeniu powstał trójkąt a pozostałą kartkę (powstał prostokąt u dołu trójkąta), odcinałam. 

   Jeśli chciałam zrobić mniejszą wycinankę, kartkę o formacie A4 składałam na pół i po rozcięciu jej, wyszedł mniejszy prostokąt, z którego znowu tworzyłam trójkąt i postępowałam jak przy dużym. A jak chcecie mieć jeszcze mniejszą wycinankę, czynność trzeba powtórzyć, itd. 

   I jeszcze jedno, jeśli wytniecie już wycinankę, to ją przeprasujcie żelazkiem, przez jakiś kawałek cienkiej szmatki. Chodzi oto, aby troszku wyprostować załamania kartki powstałe podczas składania, a szmatka po to, żeby nie porozrywać wycinanki. 

   Ponieważ ja już teraz je wycięłam, żeby mi się nie pogięły zbytnio, włożyłam je między stronice grubej księgi.


   Tak trzeba kartkę składać kwadrat:

como hacer copos de nieve de papel paper snowflakes, PASO A PASO: CÓMO HACER COPOS DE NIEVE DE PAPEL Para cada copo de nieve de papel neceitaremos una hoja cuadrada, si en casa tienes papel normal tamaño A4, el primer paso es cortar el papel para tener una hoja cuadrada.:
A jeśli czegoś nie będziecie wiedzieli, pytajcie.
Różne wzory…
paper snowflake:
Paper snowflake patterns:
Hanging Paper Snowflake Window Treatment - This is just so great!! I thought of stringing cotton balls and snowflakes, but this uses a yarn called Spark-a-Doodle that already has pompoms. This is adorable. Great tutorial as well as instructions for snowflakes.:
Miłej zabawy życzę…


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz