Obserwatorzy

czwartek, 1 grudnia 2016

Gwiazda origami





gwiazdki-origami(1)_0



origami gwiazdka_51

Zawsze zdawało mi się, że origami to nie dla mnie. Wszak tyle trzeba ten papier wymiętolić raz w jedną, raz w drugą stronę, założyć, odłożyć, odwinąć, zawinąć.
Jednak spodobała mi się pewna gwiazdka, którą postanowiłam zrobić. Na początku mi nie wychodziła, jednak nie poddawałam się, aż w końcu ją zrobiłam! A teraz krok po kroku, chcę opowiedzieć jak ją zrobić.



Potrzebne:
  • papier (ja robiłam z kolorowych kartek do zapisków (8×8 cm) lub inny papier kolorowy
  • ręce

Po pierwsze:
  Kwadrat składamy po przekątnej, by powstał trójkąt. Następnie rozwijamy i składamy tak jak na fotce pokazano (fot:1)
  
 Zawijany ten mały trójkącik na dole do góry (2). Wszystkie założenia odwijamy (3), kartkę przekładamy na drugą stronę i składamy po przekątnej, zaznaczając tylko odcinek złożenia (4). Odwijamy  i przekładamy znowu kartkę na drugą stronę (5), następnie składamy wszystkie trójkąty do środka (6,7), znowu kartkę odwracamy na drugą stronę i składamy na powstałym założeniu (8, 9).

  Powstanie nam wtedy jakby „łódeczka”. Musimy zrobić osiem takich „łódeczek” Łódeczki te można zrobić z jednokolorowego papieru lub cztery zrobić w jednym kolorze i cztery w drugim. Te łódeczki to będzie nasza baza do zrobienia gwiazdki.


 Po drugie:
  Gdy mamy już osiem „łódeczek” (fot:1) składamy naszą gwiazdkę. Wkładamy „to” – „tu” (2), najlepiej jedną stronę otworzyć (5) i w ten sposób włożyć. Potem  odgięty trójkąt zagiąć i z powrotem a podstawę naszej „łódeczki” dać z powrotem na miejsce (5). Tak gwiazdka po złożeniu wygląda z przodu (5) a tak z tyłu (6).

   I tak składamy naszą gwiazdkę. Później jak pokazuje strzałka (8) wyjmujemy kawałki kartek na wierzch, Gwiazdka tak wygląda przed wyjęciem fragmentów kartek na wierzch (8) a tak po wyjęciu (9). Potem możemy te wyjęte kartki lekko zrolować (tylko lekko!) tak jak widać na kawałku z prawej strony gwiazdki.

No i jak się gwiazdka podoba?!
 
P.S. Fotki (ostatnie) nie były robione przy normalnym oświetleniu, bo ciągle u mnie pochmurno. Myślę jednak, że zrozumiecie, a jeśli nie, to proszę pytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz