Obserwatorzy

poniedziałek, 25 września 2017

Rurki z charakterem (wiklina papierowa)

Zanim pokażę jak pleść, chcę napisać o różnostronności  rurek.
Kilka osób się mnie pytało z jakiego papieru najlepiej robić te rurki?

Jak długie te rurki mają być, czy mogą być krótkie, czy mają być długie? 
Oglądnęłam już setki filmów na YouTube, zdjęć w Pinterest i muszę powiedzieć, że nie wszyscy te rurki kręcą tak samo, każdy ma swoją metodę. 
Moją metodą jest ta, o której napisałam wcześniej.
 
rurki dł. i krótkie_jpg

Charakterystyka rurek
   Jeżeli chodzi o to z jakiego papieru robić je najlepiej, to napiszę że prawie z każdego, np: gazeta codzienna, kolorowe gazety (typu Program TV), gazetki rodem z Lidla itp. 

   Przede wszystkim papier nie może być twardy (np. karton) ani zbyt miękki, bo rurki z nich nie ukręcisz. Podczas plecenia rurki nie mogą się łamać ale poddawać różnego typu zagięciom, wygięciom.



Dla przykładu zamieszczam zdjęcie.

   Natomiast długość rurek u mnie jest też zróżnicowana; od najdłuższych, po średnie do krótkich. Ponieważ ja mam mało miejsca na biurku (stoi komputer i monitor) używam tych rurek średnich na samym początku plecenia (tj. w poziomie, tych długich używam do przeplatania a jeżeli zabraknie mi później tych rurek w pionie (wszystko zależy jak długa, wysoka ma być plecionka) dodaję rurki te najmniejsze.

   Wspomnę jeszcze o rurkach grubych, które mogą być zwinięte z tych grubszych, wierzchnich okładek czasopism. Rurki te też będą miały zapotrzebowanie i kiedyś pokażę, jakie. Ażby były te rurki takie grubsze zwijam je na ołówku lub czymś podobnym.

 rurki-poczekalniajpg


Każda rurka ma swój charakter i każda może się przydać!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz